26. november 2020 Af Tilbud i Danmark 0

Sådan rekrutterer du nye medarbejdere

På grund af nutidens jobmarked står organisationer og virksomheder nu over for stejlere udfordringer, når det kommer til rekruttering af nye medarbejdere. En af de største forhindringer, som de står over for, når det gælder at nå toptalenter, er at bryde igennem al den online støj for at fange den jobsøgendes opmærksomhed. Her vil vi komme med en guide til, hvordan du kan lykkedes med det. Hvis I ønsker hjælp udefra, kan Rekrutteringsbureau i Aalbog hjælpe med at mestre opgaven.

Sådan rekrutterer du nye medarbejdere

Hvad gør andre?

Start med at undersøge hvad andre arbejdsgivere gør indenfor din branche for at tiltrække nye toptalenter. Undersøg derfor deres indhold omkring karriere og medarbejderudvikling. Se ligeså på, hvilke begivenheder og tiltag, som de deltager i i forhold til rekruttering. Hvad laver de anderledes end hos din egen virksomhed, og hvordan kan du indarbejde deres bedste ideer i din egen strategi for bedre rekruttering.

Branding og marketing

En ting, som fremstår tydeligt blandt de mest succesrige af dine konkurrenter er, hvordan de har udviklet og positioneret deres indsatser. På et stramt marked med få talenter, hvor der er stor konkurrence omkring dem, er du nødt til at markedsføre dine åbne job for at få fingrene i de helt rigtige kandidater, som ønskes til stillingen. Her er nogle områder, du skal tage fat på i forhold til dette når du brander og markedsføre din virksomhed:

  • Den nuværende virksomhedskultur: Er det godt? Kan medarbejderne lide at arbejde i din virksomhed? Hvis ikke, er virksomhedskulturen muligvis det bedste sted at starte på at lave ændringer, men muligvis også det hårdeste sted.
  • Den ideelle kandidat: Har du taget dig tid til at definere, hvem den ideelle kandidat til et job helt præcist er? Tag dig tid og udvikl personaer for hver jobtype og stilling, som du ansætter medarbejdere til.
  • Værdi i medarbejdere: Hvorfor skulle folk ønske at arbejde for lige netop din virksomhed? Definer, hvordan din organisation kan berige potentiel medarbejders professionelle liv og karriere. Sørg ligeledes for at dette er i overensstemmelse med virksomhedens mission, vision og værdier.
  • Kandidatvenligt indhold: Har du en karriereside på din hjemmeside, som er målrettet mod potentielle kandidater?Skaber du indhold, der lokker potentielle medarbejdere til og er SEO venligt for at sikre, at din virksomhed bliver fundet af disse potentielle jobsøgende? Hvad med din branding og måde du laver rekruttering på til begivenheder og events? Er det tiltalende og tilpasset din virksomhed og brandingen herindenfor?